måndag 1 november 2010

Panik

Hela förre veckan hade Sunshine det jobbigt med lämningen hos dagmamman :( Å denna vecka började redan hemma med : "mamma, jag vill inte" Det höll i sig hela vägen, väl framme blev hon såklart jätteledsen när det var dax för mig o Liten att gå :( Jag försökte vara positiv o göra "hej-då"grejen kort o sen bara traska iväg...
Jag fattar egentligen inte varför jag utsätter henne för detta..? Hon vet att vi är hemma och vill såklart vara med oss ♥ Vet inte hur jag ska göra, vill egentligen inget annat en att hämta hem henne.
Men det ledsna går ju över efter en stund o hon blir glad igen, o är oftast så glad när jag sen kommer och vill ibland inte följa med hem, å det vill man ju inte förstöra... Hjälp! Är det jobbigare för mig en för henne? Kanske skulle man låta henna få en paus o vara hemma en tid?!? Hon är ju ändå så stor (3 år) så hon kan tala om vad hon vill & inte vill :/
Tror att beslutet skulle vara mkt lättare om fler hade sina äldsta hemma, men någon måste ju bli den "första"... å platsen får jag väl fortsätta betala för, så vi får behålla "vår" dagmamma.
Såklart man vill vara tillsammans med dem man älskar
???
Kram//i
P.S Idag blir det ingen måndagslista då jag verkligen inte känner för det...

2 kommentarer:

  1. Åh vännen! Känner med dig... Om det inte är nåt problem att ha S hemma så ha henne hemma. Prata med henne och fråga hur hon vill ha det. Ha henne hemma ett tag tills hon känner sig lite tryggare och själv vill gå dit. Usch, aldrig roligt att lämna dem när de är ledsna... :-(

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du känner!
    Sigge har haft en likadan period. "Mamma, jag vill inte gå till dagis, jag vill vara hemma!"
    Han var väldigt ledsen vid lämningarna en tid och jag funderade som du.
    Så plötsligt vände det!
    Nu hinner han oftast knappt säga hej då i hallen när vi kommer till dagis.

    Det svåra är ju som du skriver att inte fler "stora" barn är hemma. Aktiveringen de får på dagis/hos dagmamman är ju så bra!

    Kanske du kan låta henne vara en kortare stund per dag under en tid, eller färre dagar i veckan. Så hon känner att hon får "både och", lek hos dagmamman och även tid hemma med er!
    Eller vara hemma en vecka så kanske hon längtar till kompisarna!

    Hoppas det löser sig!! KRAM

    SvaraRadera