måndag 15 november 2010

Förlossning ♥

Har glömt att skriva om min förlossning :) En bra förlossning, så ni vet om ni ska läsa lr inte ;)

Startade med att vattnet började sippra efter toalettbesök kl 12.20 den 19 aug ♥ Ringde hem E som var på jobbet, som tur var så var min mamma & syster här så de fick ta Sunshine. Åkte in och hade några typ sammandragningar i bilen på väg in (har nästan 1 tim in). Väl inne på rummet blev sammandragningarna starkare så jag fick andas igenom dem ordentligt.
Kl 15 var jag öppen 5 cm o fick komma till förlossningsrummet. Började andas lustgas straxt efter kl 16 då värkarna kom tätare o tätare. Vid 16.30 kom ny barnmorska +studerande in o då var jag öppen 6,5 cm... what, tänkte jag! Men 15 min senare hade jag öppnat mig till 10 cm!
Krystvärkarna började komma... svaga, enligt bm, så jag fick värkstimulerande dropp och efter kanske 30 min började de bli riktigt starka. Sen tog det ca 5 "ordentliga" krystvärkar så var han ute! Vår älskade Lille Prins ♥ Eddie ♥ (3940 gram & 53 cm lång) KÄRLEK ♥
Han kom med höger hand på kinden & navelsträngen runt halsen, och hade inte roterat riktigt som han skulle så antagligen var det därför som krystvärkarna inte riktigt startade som de skulle ;)

Dessvärre började jag blöda en hel del (1,7 liter) + feber, så var rätt svag i något dygn efter.

Det är verkligen så häftigt att föda barn - fastän det gör sjukt ont mot slutet!
Kram//i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar