måndag 13 september 2010

MR-kamera

Idag har jag lidit mig igenom något som jag absolut hoppas slippa göra någon mer gång. Jag, Eddie o snälla mamma har varit iväg till Enköpings lasarett för att göra en magnetröntgen av mitt huvud. Ackis hade tydligen långa köer till sin röntgen.
Hur som helst får man ligga där med ett "galler" fastspänt över huvudet (se bilden)... å sen in i tunneln. Väl i tunneln blir det ett väldigt högt ljud av kameran, å de enda man vill e att få komma därifrån. Men jag fixade det :) Så nu väntar jag på svar från min läkare på Ackis.

Inväntar nu mina 2 älsklingar som varit en vända till Uppsala... lite pop corn o mys i soffan blir det, iaf om jag får bestämma :)
Kram//i

3 kommentarer:

  1. Nej men fy då, var det pga hörseln? Usch jag gjorde också MR i höstas och det var hemskt. Kom några tårar där inne men skönt när det är gjort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vännen!!! Varför? I Uppsala fick jag lyssna på musik i hörlurar men det kanske inte går när man ska kolla huvudet? Hoppas du slipper göra det igen.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Strongt av dig!!
    Jag har gjort skiktröntgen av huvudet, ingen magnetröntgen, men tyckte det var nog jobbigt. Jag behövde inte ha "galler" för ansiktet. Jag blev bara fastspänd... =)

    KRAM till Dig!

    SvaraRadera