måndag 27 september 2010

Måndag igen

Nu har farbror M, som varit här sen i fredags, åkt hem igen. Så nu ska jag ta tag i lite saker... medan liten ligger på soffan o sover,
bl.a ska jag:
* göra tomatsås av mina mogna tomater
* slänga in en maskin tvätt
* dammsuga
* rensa bort Litens urväxta stl 56
* gosa bebis ;)

Igår plockade jag av alla mina tomater... även de omogna. De får nu stå på köksbordet o bli röda, ifall frosten skulle hälsa på.
Blev en hel del, nästan lika mkt röda plockade jag av oxå :)
När vi kom ut i morse, på väg till dagmamman, säger Sunshine plötsligt:
- "Varför åker inte pappa bilen?"
- "Vadå; säger jag. "Det gjorde han väl!?" Jag vänder mig om o kikar tillbaka mot huset o ser att där står ju E´s bil... Va barn e uppmärksamma på saker!
Bilen ville inte starta så han fick ta moppen till jobbet :)

Sunshine tyckte att Lillebror skulle ha hennes pyjamas igår kväll :D Jo, han passar ju faktiskt i helrosa ;)
Cool kille i rosa
Nej, nu ska jag sätta fart med mina sysslor ;) så jag kan mysa med liten när han vaknar sen.
Kram//i

1 kommentar:

  1. Han klär verkligen i rosa!
    Alice blev alldeles till sig!
    Kram på er!

    Åsa & Alice & Elias

    SvaraRadera