måndag 10 januari 2011

Mitt 2010

Januari:
Startade 2010 uppe i fjällen tillsammans med vänner :) Väl hemma igen började jag nya jobbet, på hemmaplan. Å dessutom var jag "nygravid" =) På knut hade jag sytt Pippi-kläder till tjejerna. Vi renoverade oxå hallen mitt i allt...













Februari:
Mkt skid- & pulkaåkning blev det i all snö. Å mys i soffan =) då jag mådde rätt illa o var så trött pga av lillskrutt i magen ;) Renoveringen av hallen blev klar.













Mars:
Vi åkta på kryssning till Åbo, för att fira mammas 50-års dag. Bodde på spa-hotell o hade det lovely. Började må bättre. En ny damsugare flyttade in oxå ;) på min födelsedag. Utökade vår bekantskapskrets ;)













April:
Påsken firade vi i fantastiska fjällen. Här hemma började det bli vår o Sunshine får en cykel. Magen börjar bli riktigt stor. Ute sätter vi upp staket o börjar med lite andra små projekt på tomten.













Maj:
Jobbar på, men börjar få ont, så söker hp. Firar E´s födelsedag. Köper ny vagn :) Är på mina kusiners konfirmationer. Får ny trapp & räcke på baksidan. Planterar tomater o Sunshine får en sandlåda. En hel del cykelturer blir det, då jag inte orkar gå så mkt längre pga foglossningarna.

Juni:
Jobbar mina sista dagar efter skolavslutningen å njuter sen av att få vara ledig tillsammans med Sunshine, kunna ta det lugnt o bara vara. Åker en tur till Åland o är på cirkus. Firar midsommar o bara njuter av att få vara tillsammans med min familj, som snart blir 4:a =) Lite sol & bad blir det oxå, med magen som börjar bli stor.













Juli:
Jag & E firar 10 år tillsammans med en middag i Öregrund. Syster har examensfest. En hel del badning blir det, lekdater o mer badning. Är på 30-års fest =) Ett besök till Furuvik tillsammans med vänner & lillebror. En hel del förberedelser inför bebisens ankomst. Börjar känna mig stor, tung & trött. En kär vän föder en liten dotter :)













Augusti:

Besöker Båtveckan i Öregrund. Firar vår prinsessa, som blir 3 år. Tar det lugnt å vääntar... å så äntligen, 6 dagar över tiden! 19 aug "går vattnet" å knappt 6 timmar senare föds vår älskade lille prins. Njuter av att vår familj blivit 4, får besök av familj o vänner å "bara" lever i nuet =)













September:
Liten får kolik, så vi håller oss mkt hemma. Försöker få ihop livet som 2 barnsmor ;) I vilken ordning man ska göra saker o ting för att det ska fungera på bästa sätt... Många fina presenter får barnen å Litens första "riktiga" smile kommer tidigt en morgon =) Rallytävling, lekdater o fika är några av de aktiviteter vi gör. Ä så inför vi fredagsmys med gänget, hämtmat, lek, bus & prat.














Oktober:

Tycker att jag verkligen börjar komma in i livet som 2 barnsmamma. Allt rullar på lite bättre å Litens kolik börjar ge med sig =) En ny skoter "flyttar in". Lekdater, bakning o lite hemmafix får dagarna att gå ;) Många fina höstdagar bjuds vi på med strålande sol.


November:
Lekdater, bullbak, dopinbjudningar, cafebesök fanns på schemat. En önskelista skickas till tomten. Jag är iväg på några "partyn" :) Många promenader blir det o en hel del lek & bus i snön. Å så lite fix i Litens rum :) Dessutom kom 2 små prinsar till världen, våra fina vänner fick tvillingar :)













December:

Härligt med all snö som kommit :) Adventskalender, julförberedelser, bakning, luciafirande & julfest. På Litens 4-månaders dag har vi ett så fint dop. Fick en underbar jul tillsammans med närmaste familjen, god mat o fina julklappar. Året avslutades i härliga Härjedalen ;) Å så fick våra go´a vänner sin andra lilla prinsessa :)













Detta var lite från mitt år 2010... Det STÖRSTA är såklart Eddie ♥ att vår familj blivit 4:a
Att få vara mamma till mina 2 älskade & underbara barn, vad mer kan man önska ;) Lycka!
Super skoj oxå att 3 vänner fått barn under året =)
Ser fram emot ett 2011 där jag är hemma tillsammans med mina barn, å allt vad det innebär ;)
Kram//i

1 kommentar:

  1. Hmm...Hoppas du bara är glömsk nu annars blir jag lite sårad. Kramar

    SvaraRadera