fredag 28 januari 2011

FILM

Liten sitter ganska så stadigt nu :D bara det att jag inte upptäckt det :/ men nu på kvällningen har han suttit ganska så stadigt en liten stund själv.
Jag kan faktiskt lite...
Gaah, han blir så stor, min lilla kille... stoppa tiden TACK! Fast skoj samtidigt att se alla små framsteg som sker i rasande fart ;)

Ikväll är vi enbarnsföräldrar då Sunshine har åkt iväg med mormor & morfar för att hälsa på mosterLina, ca 20 mil härifrån... så långt ifrån oss har hon aldrig varit :/ tur hon kommer hem imorn igen.
Konstigt det där, att man inte kan slappna av riktigt när de e borta!?! De e ju då man ska passa på att ladda batterier o bara "ha det skönt". Liten sover redan så snart blir det iaf film här med min älskling, å så Ica´s frukt- & nötmix :) lovely! Just det, blir lite kladdkaka oxå :) som snälla C hade med hit tidigare idag, smaskens.

Önskar Er en mysig fredag.
Kram//i

4 kommentarer:

  1. Hahah! Tänk vad de kan utan att vi mammor vet om! Tur jag frågade idag ;-) Annars kanske han inte hade fått prova idag heller!

    Trevlig filmkväll! KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Halkade in på din blogg genom massa andra, och jag tycker du skriver väldigt trevligt och verkar ha en mysig familj & vardag :)
    V har somarstuga en bit utanför Östhammar, och vad jag förstått så bor ni i Gimo? Kul när man känner till platsen lite :)

    Jag har funderat på en sak jag nu bara måste fråga. Din dotter, hon heter Saga va? Men kallas för Sinshine? Eller tvärt om?
    Är det bara i bloggen hon kallas det? Eller även i "verkligheten"? Bara av dig eller av alla?
    Behöver väl knappast fråga varför just namnet "Sunshine" :) det kan man nästan räkna ut! Men jag frågar ändå..varför blev det Sunshine?
    Blir Eddie en Moonlight lr ;)

    Tack för en mysig blogg :)
    /Michaela

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Skoj att du hittat hit Michaela :)

    Jo, hon heter Saga Sunshine, med Saga som tilltalsnamn :) men familjen närmast använder båda Saga o Sunshine...
    Namnet kommer av att en moster till mig kallade henne det första gången hon såg henne. Vi gillade det, så det fick hänga med, å så "blev" hon vår Sunshine :)
    Dock gjorde hon inte skäl för namnet de första månaderna, när hon skrek mestadels... kolik ;) Men nu så...

    Vi har oxå funderat på hur vi gör med Eddie!?! Men han är "bara" Eddie lr Liten... :)

    Hoppas du fått svar på dina frågor ;) Hoppas du kikar in något mer.
    Kram//i

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret :)
    haha..då var det inte riktigt som jag gissat med Sunshines namn då, vad det kom ifrån. Jag trodde nog snarare så att hon gjorde skäl för det redan från start och att det var så det uppkom :) Men det syns på bilderna att hon ger skäl för det nu!
    Båda dina barn är otroligt fina :)
    Jag har dock en följdfråga ;) Vad kallar hon sig själv?
    Det är så fint när ett namn uppkommer sådär spontant och det bara känns helt "rätt", då blir det så naturligt! Just Sunshine är ju ett namn som det riktigt "lyser" värme och lycka om, iaf förknippar jag det så :)

    Ha en bra start på veckan!
    Kram, Michaela

    SvaraRadera