söndag 9 maj 2010

Vecka 27

Igår gick vi in i v.27 =) tiden går rätt fort nu tycker jag. Härligt!
♥ En verkligen RUND kula ♥
"Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu mellan naveln och revbensbågen.
Fostret väger runt ett kilo, och kan vara omkring 37 centimeter långt. Håret kan ha börjat växa ut.
Det finns ännu gott om plats för fostret att röra sig på. När fostret rör sig tränar det upp sin fysik för att bli starkare i kroppen.
De flesta barn skulle överleva nu om de skulle födas för tidigt. Varje vecka, även dagar, gör stor skillnad. Om barnet skulle födas nu klarar tarmarna av att ta emot modersmjölk. Lungorna har utvecklats mycket, men även om barnet nu skulle klara av att andas luft behöver lungblåsorna ännu mer tid för att utvecklas fullt ut."
Läs mer på 1177

Köpte ett bäckenbälte av snälla C i veckan. Använder det flitigt, kan jag lova. Så nu behöver jag bara "stå ut" den värsta smärtan på kvällarna när jag tar av det :/ Så nu tycker jag att det e rätt härligt att vara gravid =) visst skulle det inte vara helt fel med lite mer ork på em/kvällarna men men... man kan ju inte få allt ;)
Kram//i

3 kommentarer: