söndag 30 maj 2010

Söndag

Igår Lördag tillbringade vi hela dagen i Skepptuna... på Rally. LilleBror & Sis körde sin 1:a "riktigta" tävling. Skojigt värre! Hoppas på att kunna visa lite bilder från detta senare, då min kamera inte ville vara med...

Idag har vi varit ute mest hela dagen o pysslat. E har klippt gräset, Jag & Sunshine har planterat blommor & tomater. Tagit en cykeltur ner till affären, min duktiga tjej orkade cykla hela vägen :) Väl hemma igen fick Sunshine syn på kompisen M, som var o hälsade på sin mormor. Så snabbt tog hon sig dit o sen blev hon kvar där o lekte en stund innan middagen :)
Lite lek & bus såklart!
Måste bara visa en bild på vårt fina äppelträd som står i blom :)
Resultatet av planteringen:
HängLobelia till altanen
Tomatplantor fr en jobbarkompis
Egensådd MiniTagetes som nu har fått sin 1:a omplantering
På em bjöd jag (vi) mamma & pappa på Mors-dagMiddag på altanen. Fisk- & skaldjurssoppa. Mums! Kompis H kikade förbi å fick lite soppa han me :)

På kvällningen kom Farmor B med en överraskning... SANDLÅDA..! Farbror L har snickrat den till vår älskade lilla tjej ♥ Superfin, tack! Så jag o svärmor oljade den.
Står på torkning...
Får se om vi kan gräva lite imorn, lägga plattor, duk o få den på plats. Hoppas!

Nu ska jag ut o plocka undan lite grejor + vattna alla nya blommor.
Kram//i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar