fredag 14 maj 2010

Trädgårdspyssel

Jag o Sunshine startade dagen med att städa... inte alls skoj med foglossning men någon måste ju göra det ;) E slutade lagom till lunchen å efter det gick vi ut allihop :)

E har gjort färdigt trappen o grinden till staketet =D så bra! Jag har gallrat i lite rabatter... mkt försvann men mkt e fortf kvar. Behöver jag säga att jag hatar maskrosor!!!
Nu ser man gärdesgården igen ;)
(den bortre kläng-busken ska oxå bort)
Vi passade sedan på att rena upp på plattorna o få bort allt virke o annat skräp. Gräsklipparen fick flytta ut ;) till Sunshines stora glädje :)
Såå skoj att få köra gräsklipparen med pappa :D
Resultatet blev rätt bra tycker jag... nu fattas bara två rejäla solstolar, så jag o magen har någonstans att jäsa på i sommar ;)
Mkt plats blev det...
Sidan på trappen igensatt = klart = så nöjd!
Avslutade med en middag på altanen bestående av egengjorda hamburgare med klyftpotatis o beasås till. Mums mums!
Dessvärre så har alla "aktiviteter" gjort sig påminda nu på kvällningen... har haft onda sammandragningar i ca 15 min... igen :( tyckte inte att det var så ansträngande det jag gjorde men tydligen så :/ så nu ligger jag faktiskt i sängen o tänker ta´t lugnt resten av kvällen. E har ändå P här så de sitter bänkade vid PS3:an...

Imorn bitti ska vi iväg en snabbvända till Uppsala... återkommer om varför :)
Kram//i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar