onsdag 16 november 2011

Advenstkalender...

 Jag hade bestämt mig för att köra som förra året då Sunshine fick "färdig" adventskalender från PlayMobil, men nu har jag tänkt om av 2 anledningar.

1. Båda barnen behöver typ pyjamaser, trosor/kallingar, strumpor osv. &
2. Liten kommer nog bli väldigt arg om inte han får öppna paket :/
Så igår satt jag o skrev ner vad de behöver o så kompletterar jag med lite bilar, Barbie-tillbehör o lite godis, å vips "blev" det en hel kalender där de får turas om att öppna :) ibland får de öppna båda, då det är godis.

Hur har ni gjort som har 2 lr fler kidz?!?

Känns riktigt bra! Em bjuder på en tripp till staden för lite shopping av diverse kalendergrejor o annat.
Kram//i
P.S Igår tog jag mig iväg till grannbyn för ett pass BodyPump :) lite öm idag då!

5 kommentarer:

  1. Gabriel bryr sig garanterat inte men velar lite om han ska få ändå. Lite mysigt med barn som öppnar paket och han älskar paketpapper som ju barn ofta gör :) vi kommer ge ett paket vid ljuständningen varje advent. Blir 4 lite dyrare paket istället för 24 mindre :) känner mig jättenöjd med det beslutet :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Här har vi det så bra att mormor fixar kalendrar till båda barnen :-)
    Jag hade alltid paketkalendernär jag var liten så då är det klart att Lilleman & Brallisen med ska ha!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Vi kör också med paketkalender. William får dock hoppa över i år och nästa år tänkte jag också köra på varannan förutom lördagar då det blir lite godis och söndagar blir det en film dom får tillsammans:).

    SvaraRadera
  4. Vi har paketkalender och de får paket varannan dag. Brukar också passa på att ge nya strumpor, underkläder och sånt nyttigt blandat med lite leksaker, på lördagarna är det godis till båda :) /Frida

    SvaraRadera
  5. Tack för era svar!
    Tipset från Anna tyckte jag om, så det kanske vi provar till nästa år :) tack!
    Kramar

    SvaraRadera