tisdag 1 mars 2011

SmygTitt

Idag blev snickaren nästan klar med det vi fixar i köket...
Projekt: Kyl/Frys & Skafferi
Nu ska det sättas in en hel Kyl o en hel Frys, där städskåp o skafferi stått. Och skafferiet får flytta dit där det kombinerade kyl&frysen stod. Hoppas ni fattar ;)

Såhär såg det ut i morse... hålet är där skafferi & städskåp har stått, o ny kyl o frys ska in.
Observera den snygga färgen,
fr 1966 ;)













I eftermiddags hade hyllor för skärbrädor, brickor, kokböcker m.m. kommit upp samt skafferiet. Dock ingen inredning i det, då vi behöver dra om lite el för microvågsugn (jo, jag har den i skafferiet). Sen ska även el för kyl & frys dras om lite. Så min pappa (elektriker) kommer straxt o kikar på det =) Världens bästa pappa!
Mina nya hyllor samt skafferiet, där kylen stod förr...













Nu på kvällningen har jag & E spacklat lite... bl.a. hyllorna, som kommer målas vita, inom kort.

Sunshine passade på att "bosätta" sig i skafferiet... som blev en hiss.
-"Mamma, stäng dörren till hissen"
Nu ska jag fixa lite kaffe till papsen, så det finns om han blir sugen ;)
Kram//i

1 kommentar:

  1. Ser ju ut att bli superbra! Att det inte var tänkt sådär från början.

    Tack själv för idag! Hur mår krigsskadan? ;-)

    KRAM

    SvaraRadera