söndag 27 juni 2010

Midsommar

Har haft en underbar midsommar tillsammans med familj o vänner ♥ Tack!
Startade dagen med sillunch tillsammans med Lillebror ♥
Färskpotatis, matjesill, gräddfil o gräslök = midsommar :)
Mitt på dagen gick vi upp o dansade runt midsommarstången, åt glass o träffade vänner :)
-"Jag vill dansa mera, mamma" ♥
Brandkåren kom så barnen (o föräldrar) fick åka en sväng ;)
Jag & Sunshine åkte i
"Pappas brandbil" som Sunshine säger ;)
Efter Idrottgården cyklade vi hem o packade lite o åkte sedan till vänner för en mkt smaskig grill-middag med kött, kyckling, majs m.m.
E hamnade vid grillen...
Vi åt så god mat, pratade o skrattade en del. Så trevligt ♥ Tack, rara Ni för en så trevlig kväll! Till efterrätt blev det såklart jordgubbar o glass :) Sunshine hade längtat hela dagen, tror jag ;) Å tack vare det fina vädret kunde vi sitta ute hela kvällen, härligt :)
Det hoppades en hel del mellan tuggorna ;)
På midsommardagen tog vi en rejäl sovmorgon o en liten frukost på altanen. Vi åkte sedan till E´s mamma/farmor för lite sommarlunch :) Gott! Sunshine åt 2 bitar jordgubbstårta o säkert 15 jordgubbar till efterrätt ♥
Jordgubbar å tårta = mums
Gick sedan o hälsade på farmors hästar i hagen. Sunshine ville då rida... å hon vågade o tyckte det var skitkul :D Så vi gick runt några steg där i hagen.
-"Jag rider, mamma"
P.S Detta är farmors lilla häst ;)
Helgen har verkligen varit toppen, med god mat, härligt väder o gulliga vänner
Kram//i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar