fredag 20 april 2012

MiddagsTips!

Då barnen äter dåligt o som nu dessutom är sjuka, så körde jag häromdagen på ett säkert kort ;)
Korv & Ägg i Senapssås. Mina barn äter gärna 2 portioner av detta.

Å nu vet jag att några vill ha receptet, så här kommer det:
1. Koka potatis.
2. Koka ägg.
Medan dessa två kokar, fixa följande:
3. Skär upp grillkorv i mindre bitar (ca 2-3 cm) å stek ev. på dem i stekpannan. (Behövs ju egentligen inte)
4. Smält smör, vispa ner vetemjöl o slå på mjölk. Koka upp.
5. Krydda vitsåsen med salt, svartpeppar o en skvätt senap (valfri). Smaka av, den ska smaka lite senap! Jag brukar även ha i lite persilja, så blir den ändå godare!
6. Skala äggen o skär i skivor.
7. Lägg korven o äggen i vitsåsen, låt allt bli ordentligt varmt.

Servera slutligen tillsammans med potatisen och en grön sallad :D
Smaklig måltid!
Kramar//i

P.S Om ni provar, låt mig veta vad nu tycker om det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar