onsdag 14 mars 2012

Aj!

Idag har jag varit iväg till naprapaten... har haft ont i ryggen, främst när jag andats in. Väl där konstaterade han att jag hade en "revbensupphakning" som tydligen är ganska så vanligt. Så el, massage o knakning stod på dagens program. Läskigast var när han knakade min nacke :/ usch!
Nu känns det sådär, men antar att det kan göra det?! Det gör faktiskt ganska ont, fast inte på samma ställe, utan högre upp...

Tipsade bl.a. om "rätt" hållning, yes - det tänker man ju på ibland, men sen har man glömt efter 5 min, å sitter lr står som en hösäck igen. Ungefär som det här med knip-övningar ;) Någon som har något tips på hur man kommer ihåg att sträcka på sig?

I backen...
Åh, längtar upp till fjällen :) men snart så, 2 veckor sen e det lite semester!
Kramar//i


3 kommentarer:

  1. Halloj! Dagens tips från sjukgymnasten: TEJP! Stå med snygg hållning och tejpa en lodrät remsa på ryggen och en vågrät mellan skuldrorna. Så fort du "säckar ihop" så stramar det i huden :) bra för att få påminnelsen i början.
    Kram Britta E

    SvaraRadera
  2. Aha, den ska jag absolut testa :) Tack!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir bättre. Jag brukar tänka på att slappna av och dra in magen för då blir hållningen automatiskt bättre. Jag hade jättebra hållning innan jag fick barn men sen glöms det där liksom lite bort när man kånkar på barnen och har sig :S

    Kramar

    SvaraRadera