onsdag 21 december 2011

Traditioner

Startade dagen med en liten sovmorgon :) Sunshine väckte mig straxt efter halv 8 å Liten vaknade kort där efter. Sköönt!

Av tradition så har vi varit hem till min mormor & morfar å klätt deras julgran :) så mysigt. Å så blev det en kaffe på det.
Jag & mina syskon gjorde det när vi var små, å nu vill min mormor & morfar att Saga & Eddie ska göra det. Blir nog en vända hem till mamma/mormor för att klä deras gran oxå, någon dag. framöver.
Sen tog jag mig till affären o inhandlade ALL julmat! Så skönt att ha det gjort å att ha allt hemma. Så ikväll kanske det blir lite julgodisbak?!?
Julbak fr 2008
Hittade en bild från pepparkaksbaket 2008. Å hinner vi kanske vi bakar lite pepparkakor en sväng till. Har en deg ligger i kylen så egentligen är det bara att sätta igång.

Håller alla tummar o tår för att snön ska ligga kvar till Julafton, å det får gärna komma mer... Vitt som på bilden nedan:
Sunshine & finaste Thea
Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren.
När Liten vaknat, blir det ett lekbesök hos familjen P. Sunshine längtar...
Kram//i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar