måndag 24 oktober 2011

Nöjd!

Nu är Sunshine skrivbord/lekbord klart. Å vi blev såå nöjda!!!

Tidigare var det en byrå med 2 dörrar på sidorna o i mitten i låda o 2 öppna hyllplan under (man kan ana detta om man tittar på blekningen i träet i mittenhålet).
Före
Det jag gjort är att jag har sågat ur i mitten för att kunna sitta där med en stol, vitmålat hela o sen tapetserat lite med Sunshines tapet som blivit över från fondväggen :)

Supernajs! Å Sunshine är jättenöjd, det var huvudsaken.
Efter
Tapetserade även inuti, på bakre väggen. Lite mer liv i. Sen får vi se hur mkt man kommer se av tapeten när Sunshine plockat in alla saker... ;)
Bakom dörrarna gömmer det sig oxå lite tapet
 Så nu "matchar" skrivbordet rummet ganska så bra ;) Å mer rosa har det blivit - enligt Sunshines önskemål!
Tapet kan användas på fler ställen en väggen...
Nu funderar jag på att få upp en hylla med lådor i ovanför. Undertill på hyllan får det nog bli 3 "sottar" ist för en skrivbordslampa som riskerar att åka i golvet.

Närbild:
Lådan
Det är första gången jag tapetserar en möbel, å tycker att det var riktigt skoj :) så det kommer jag säkert göra fler gånger ;) Allt handlar bara om att våga testa!
Kram//i

1 kommentar:

  1. Så fint Ida! Otroligt roligt med "tapetsering" - har gjort lite i "gammel" jobbet i form av decopache med askar, lådor o annat - super roligt! Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera